ក្ដីសុបិនធ្វើជាមគ្គុទេសក៍ទេសចរណ៍តាំងពីកុមារភាពនាំឱ្យអ្នកផលិតមាតិកាមួយរូប កញ្ញា ឃន លាងអេង ក្លាយជាតារាបណ្ដាញសង្គមដ៏ល្បីល្បាញជាមួយភាពក្លាហានជានារីហ៊ានធ្វើដំណើរផ្សងព្រេងផ្ដិតយករូបភាពវីដេអូមកផ្សព្វផ្សាយណែនាំទេសចរទៅកាន់រមណីយដ្ឋាននិងតំបន់ធម្មជាតិស្អាតៗ ជាច្រើននៅកម្ពុជា តាមរយៈផេក «នារីចល័តចរ»។
ជាកូនច្បងក្នុងគ្រួសារមានបងប្អូន៣នាក់ មកពីស្រុកកោះធំ ខេត្តកណ្ដាល លាងអេង មានបំណងប្រាថ្នាជាមគ្គុទេសក៍ទេសចរណ៍តាំងពីកុមារភាពទាំងខ្លួនមិនដឹងច្បាស់ថាអ្វីទៅជាមគ្គុទេសក៏។
យុវតីសក់ខ្លីវ័យ ២៣ឆ្នាំ រូបនេះបានរំឭកប្រាប់ថា៖ «គ្រាន់តែពេលមើលឯកសារសត្វ ឬក៏ឯកសារដែលទៅថតជីវចម្រុះទៅក៏ខ្ញុំលឺពាក្យថា Guide គាត់ជាអ្នកនាំផ្លូវជាអ្នកផលិតមាតិកានៅតាមទូរទស្សន៍ អ៊ីចឹងធ្វើឱ្យខ្ញុំមានអារម្មណ៍ថាខ្ញុំចង់ក្លាយជាអ្នកនាំគេធ្វើដំណើរស្វែងយល់ឬក៏ចុះទៅផ្ដិតយករូបភាពទាក់ទងទៅនឹងធម្មជាតិ និងជីវចម្រុះអានឹងជាអ្វីដែលខ្ញុំចង់ក្លាយជាអ្នកមគ្គុទេសក៍ទេសចរណ៍កាលពីនៅក្មេង»។
ជាទម្លាប់កាលពីក្មេង លាងអេងចូលចិត្តអានសៀវភៅ ទស្សនាវត្តី ឯកសារសត្វពិសេសសៀវភៅដែលមានរូបទេសភាពស្អាតៗ។ កញ្ញាមានការចាប់អារម្មណ៍ខ្លាំងទៅលើមុខវិជ្ជាពលរដ្ឋវិទ្យា អក្សរសាស្ត្រ និងផែនដីវិទ្យាជាពិសេស វិទ្យាសាស្ត្រ និងធម្មជាតិកត្តាអាកាសធាតុជាដើម។
ដោយសារកត្តាជីវភាព និងម្ដាយមានជំងឺប្រចាំកាយផងនោះលាងអេង បានបង្ខំចិត្តឈប់រៀនក្រោយបញ្ចប់ថ្នាក់ទី១១ ក្នុងឆ្នាំសិក្សា២០១៧-២០១៨ និងបានទៅរកការងារធ្វើនៅក្រុងតាខ្មៅ ខេត្តកណ្ដាលដើម្បីសម្រួលជីវភាពគ្រួសារ។ នៅពេលដែលជីវភាពបានប្រសើរច្រើនកញ្ញាមានបំណងចង់ទៅដាក់ពាក្យប្រលងស្វ័យរិន្ទដើម្បីបញ្ចប់មធ្យមសិក្សាថ្នាក់ទី១២។
យុវតី លាងអេង បានប្រាប់ SR News ថា៖ «ខ្ញុំគិតថាចង់ទៅចុះឈ្មោះប្រលងបំពេញវិទ្យាដើម្បីយកសញ្ញាបត្រថ្នាក់ទី១២ហើយមានគោលបំណងចូលរៀននៅសកលវិទ្យាល័យ នៅជំនាញបដិសណ្ឋារកិច្ចដែលខ្លួនឯងចង់រៀនដែរពិសេសរៀនស្វែងយល់បន្ថែមពាក់ព័ន្ធភាសាដើម្បីជួយអមនៅបេសកម្មរបស់ខ្លួនឯង»។
ការស្រឡាញ់ទៅលើជំនាញមគ្គុទេសក៍និងធំធាត់ឡើងជាមួយនឹងក្ដីស្រមៃមួយចង់ក្លាយទៅជាអ្វីដែលខ្លួនឯងចង់ធ្វើនោះបាននាំឱ្យ លាងអេង ចាប់ផ្ដើមធ្វើវីដេអូសាកល្បងធ្វើវីដេអូជាច្រើនដងអំពីកន្លែងដែលកញ្ញាធ្លាប់ទៅកម្សាន្ដនាពេលកន្លងមកក្នុងកំឡុងពេលកូវីដ១៩។
យុវតី លាងអេង បាននិយាយថា៖ «ខ្ញុំមិនដែលគិតថាខ្លួននឹងក្លាយជាអ្នកបង្កើតមាតិកាអីនោះដែរ គ្រាន់តែគិតថាធ្វើអ្វីដែលខ្លួនឯងស្រឡាញ់ហើយចង់សាកល្បងអ្វីដែលថ្មីៗជាជាងទុកវាចោលឱ្យពេលទូរសព្ទក៏បង្ហោះសាកល្បងទៅលើ TikTok»។
វីដេអូរបស់ លាងអេង ទទួលបានការគាំទ្រច្រើនជាកម្លាំងជំរុញឱ្យកញ្ញាផលិតមាតិកាជាបន្តបន្ទាប់។ នៅអំឡុងឆ្នាំ២០២០ ឈ្មោះដំបូងក្នុងបណ្ដាញសង្គមរបស់កញ្ញាគឺ «ដើរលេងជាមួយអេង- Travel with Eng» ដែលក្រោយមកត្រូវបានប្ដូរនៅលើបណ្ដាញសង្គម Youtube, Facebook និង TikTok ទៅ «នារីចល័តចរ» នៅខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០២១។
ជាក់ស្ដែងឈ្មោះ «នារីចល័តចរ» មិនមាននៅក្នុងវចនានុក្រមសម្ដេចជួនណាតទេហើយ យុវតី លាងអេង គ្រាន់តែជ្រើសរើសឈ្មោះមួយដែលងាយៗ ស្រួលចាំ ហើយបង្ហាញពីអត្តសញ្ញាណរបស់កញ្ញា។
អ្នកផលិតមាតិការូបនេះបានឱ្យដឹងពីអត្ថន័យការដាក់ឈ្មោះនេះថា៖ «ចង់សំដៅទៅលើមនុស្សស្រីម្នាក់ដែលតែងតែផ្លាស់ទីពីទីតាំងមួយទៅមួយតាមរយៈយាន្តជំនិះឬដោយថ្មើរជើង ជាមនុស្សស្រីម្នាក់ដែលក្លាហានដើរចេញពីរនាំងសង្គមដែលគេនិយាយថាមនុស្សស្រីធ្វើមិនបាន គ្រាន់តែពាក្យថាស្ត្រីស្តាប់វាខ្លាំង ជាមនុស្សម្នាក់ដែលរឹងមាំ មានអារម្មណ៍គ្រប់គ្រាន់ក្នុងនាមជាមនុស្សស្រី»។
ការបង្កើតមាតិកាដំបូង លាងអេងបានប្រាប់ SR News ថា មិនសូវមានការលំបាកអ្វីច្រើននោះទេគ្រាន់តែត្រូវការចែកពេលវេលារវាងការងារ ការផលិតមាតិកា ហើយចំណាយលុយផ្ទាល់ខ្លួននិងលៃលកថវិកាជួយផ្គត់ផ្គង់គ្រួសារ។
យុវតី នារីចល័តចរ បានឱ្យដឹងថា៖ «បើរាប់ពីលុយដែលខ្ញុំបានចាយមិនដឹងអស់ប៉ុន្មានទេមុនដឹងទទួលបានផលពីវា?វាអត់ខុសពីការដាំដើមឈើនោះទេដែលយើងខំថែវាដោយក្តីស្រលាញ់ វានឹងធំឡើងអាចផ្ដល់ជម្រកឱ្យយើងវិញអ៊ីចឹងទៅ»។
ជាមនុស្សម្នាក់ដែលមិនសូវមានមិត្តភ័ក្ដិនៅពេលឡើងមករៀននៅភ្នំពេញលាងអេង ត្រូវឆ្លៀតពេលពីការងារទៅតំបន់ទេសចរណ៍នានាបង្កើតមាតិកាតែម្នាក់ឯង ដោយជម្នះការភ័យខ្លាចមនុស្ស សត្វនិងអាកាសធាតុប្រែប្រួលមកលើសុវត្ថិភាពផ្ទាល់ខ្លួន។
នារីចល័តចរ បានរំឭកប្រាប់ថា៖ «ខ្ញុំមិនអាចទៅបបួលអ្នកណាតាមចិត្តដែលចង់នោះទេអ៊ីចឹងខ្ញុំសម្រេចចិត្តធ្វើដំណើរតែម្នាក់ឯងតែម្ដងទៅ។ហើយខ្ញុំបានគិតច្រើនពីសុវត្ថិភាពហានិភ័យផ្សេងៗពាក់ព័ន្ធជាមួយកត្តាមនុស្ស សត្វ អាកាសធាតុប៉ុន្តែបើយើងគិតរហូតដល់បាត់បង់ឱកាសដោយអត់សាកល្បង ធ្វើម៉េចយើងអាចហ្វឹកហាត់ខ្លួនឯងឱ្យរឹងមាំសម្រាប់ទទួលបានបទពិសោធន៍ឬអាចដោះស្រាយបញ្ហាបែបហ្នឹងនៅពេលក្រោយ?»។
ដើរឡើងខ្នងផ្សារតែម្នាក់ឯងជាវីដេអូវែងមួយដែលមានការចាប់អារម្មណ៍ និងមានអ្នកស្គាល់ច្រើន។ វីដេអូមានចំនួនអ្នកចូលមើល ១០ ទៅ ២០ម៉ឺននាក់នៅអំឡុងពេលឆ្នាំ ២០២១។
អ្នកផលិតមាតិការូបនេះបានប្រាប់ថា៖«វីដេអូវែងដែលខ្ញុំធ្វើជាលើកដំបូងក្នុងអំឡុងឆ្នាំ ២០២១ «ដើរឡើងខ្នងផ្សារតែម្នាក់ឯង»ដែលមានមើលដូចជា ៥០០-៦០០K។ ហើយមានអនុស្សាវរីយ៍ច្រើនមែនទែនទាំងវង្វេងផ្លូវផង ភ្លៀងបាក់ដើមឈើដាច់ផ្លូវផងដាច់អាហារទៀតនៅពេលនោះខ្ញុំដំបូងៗមិនជំនាញខ្លាំងទៅលើការស្ដុកអាហារ។ ពេលនោះក៏បានជួបមនុស្សល្អៗ ដែលគាត់បានផ្ដល់ជាអាហារហើយពួកគាត់មានការលើទឹកចិត្តយើងមានភាពក្លាហានធ្វើរឿងហ្នឹង»។
នារីចល័តចរ ត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីផ្សព្វផ្សាយវិស័យទេសចរណ៍បែបរុករកនៅតំបន់ជ្រោះជ្រងច្រលងដងអូរ ព្រៃភ្នំលាក់ខ្លួនបែបទេសភាពនានានៅក្នុងស្រុកហើយក៏មានមាតិកាទេសចរណ៍បែបងាយស្រួល ដើម្បីបង្ហាញប្រាប់អ្នកទស្សនាដែលមានពេលវេលាតិចកាយសម្បទាមិនសូវរឹងមាំ ឬមិនអាចទៅណាឆ្ងាយបាន រួមទាំងមាតិកាលើកទឹកចិត្តមនុស្សស្រី និងការការអប់រំស្ដីអំពីបរិស្ថានផងដែរ។
ក្នុងចំណោមវីដេអូល្បីៗជាច្រើនមានវីដេអូធ្វើដំណើរទៅលេង ទឹកធ្លាក់ឱម៉ាល់ នៅខេត្តកំពត ដែលផ្ទុះការគាំទ្រខ្លាំងបំផុតមានអ្នកទស្សនារហូតដល់ជាង៧លានដង។
ក្រោយពីមានសន្ទុះនៃការគាំទ្រច្រើនលើសលប់ពីបណ្ដាញសង្គមនារីចល័តចរ ត្រូវបានទទួលស្គាល់ពីថ្នាក់ដឹងនាំក្រសួងពាក់ព័ន្ធស្ថានប័ណ្ណឯកជន ស្ថាប័ននៅបរទេស និងក្រុមហ៊ុនឯកជនដែលជ្រើសរើសកញ្ញាធ្វើជាទូតសុឆន្ទៈផងដែរ។
នារីចល័តចរ បានប្រាប់បន្តថា៖ «ពួកគាត់ជាកត្តាធំមែនក្នុងការឱ្យខ្ញុំមានសមត្ថភាពក្នុងការដើរតាមក្ដីស្រមៃរបស់ខ្លួនឯងជាពិសេសបង្កើតនៅវីដេអូសម្រាប់ផ្សព្វផ្សាយទេសចរណ៍ផងដែរ»។
វិស័យទេសចរណ៍សម្រាប់ យុវតី លាងអេងគឺពិតជាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងក្នុងចំណោមវិស័យធំៗនៅប្រទេសកម្ពុជា។ ក្នុងនោះដែរកត្តាដែលធ្វើឱ្យមានការរីដុះដាលឆាប់រហ័សលើវិស័យទេសចរណ៍បែបនេះក៏មានការចូលួមពីអ្នកផលិតមាតិកាទេសចរណ៍ជាច្រើននាក់ ប្រមូលផ្ដុំគ្នាជួយគ្នាយ៉ាងសស្រាក់សស្រាំដើម្បីផ្សព្វផ្សាយធ្វើឱ្យវិស័យទេសចរណ៍កម្ពុជាកាន់តែរីកចម្រើននិងល្បីល្បាញលើឆាតជាតិ និងអន្តរជាតិ។
នារីចល័តចរ បានលើកឡើងថា៖ «វិស័យទេសចរណ៍បើយើងគ្រាន់តែស្ដាប់អត់ស្វែងយល់នោះយើងអត់ដឹងនោះទេប៉ុន្តែវាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងមែនទែន សឹងតែថាខ្លាំងជាងវិស័យផ្សេងៗ ទៀតព្រោះជាប្រភេទឧស្សាហកម្មគ្មានផ្សែងហើយវាមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងចំពោះប្រទេសទាំងអស់នៅលើសកលលោក»។
ដោយមើលឃើញថាសន្ទុះនៃប្រជាជនយើងដើរកម្សាន្ដកាន់តែច្រើនផងនោះនៅគ្រប់មាតិការបស់ នារីចល័តចរតែងតែមានជាការអំពាវនាវឱ្យមានការជួយថែរក្សាបរិស្ថានមិនថានៅតំបន់អេកូទេសចរណ៍ តំបន់ទេសភាពស្អាតៗនានាជៀសវាងការបោះបង់សំរាមពាស់វាលពាស់កាល កាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ប្លាស្ទិកផងដែរ។
នាពេលបច្ចុប្បន្នផែកផ្លូវការនារីចល័តចរ - Neary Chalat Chor មានអ្នកគាំទ្រតាមដានប្រមាណជាង ២២៦K លើបណ្ដាញសង្គមហ្វេសប៊ុក និង ២០៨Kនៅលើ Tik Tok៕