ត្រឡប់ទៅឆ្នាំ ២០០៦ ពាក្យ «Google» បានក្លាយជាកិរិយាសព្ទជាផ្លូវការនេះបើយោងតាមវចនានុក្រមអង់គ្លេស Oxford។
នេះគឺជាសមិទ្ធិផលដ៏ធំមួយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនព្រោះវាបានក្លាយជារឿងធម្មតាដែលមនុស្សប្រើឈ្មោះក្រុមហ៊ុន Google ជាកិរិយាសព្ទនៅពេលដែលពួកគេនិយាយអំពីការស្វែងរកអ្វីមួយតាមអ៊ីនធឺណិត។
ការទទួលស្គាល់នេះក៏បានជួយឱ្យ Google ក្លាយជាក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាដ៏មានឥទ្ធិពល ជោគជ័យនិងអ្នកមានបំផុតមួយនៅក្នុងពិភពលោក។
ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ដូចពាក្យពោលថា «គ្មានអ្វីស្ថិតស្ថេររហូត»នោះទេ។ សូម្បីតែ Google ដែលត្រូវបានប្រើប្រាស់ជាង ៩០% នៃចំនួនការស្វែងរកតាមអ៊ីនធឺណិត ក៏ទប់មិនជាប់នឹងការផ្លាស់ប្តូរបានដែរ។
សម្រាប់ Generation Z (អ្នកដែលកើតចន្លោះឆ្នាំ១៩៩៧ និង ២០១២) ការប្រើ Google ទៅស្វែងរកអ្វីមួយលើអ៊ីនធឺណិតគ្រាន់តែជាផ្នែកមួយនៃការ «ស្វែងរក» (Search) ទូទៅមិនមានទម្ងន់ជាពាក្យកិរិយាសព្ទដូចមុនឡើយ។
ការសិក្សាថ្មីមួយរបស់ Bernstein Research ដែលចុះផ្សាយថ្មីៗនេះបានបង្ហាញថាជំនួសឱ្យពាក្យថា Googlingមនុស្សវ័យក្មេងគ្រាន់តែប្រើពាក្យ «ស្វែងរក» ជំនួសឱ្យកិរិយាសព្ទ Google។ ការផ្លាស់ប្ដូរឬវិលត្រឡប់ទៅសម័យមុន Google ល្បីខ្លាំងនេះ ស្ដាប់ទៅដូចជារឿងតូចតាច ប៉ុន្តែតាមពិតវាឆ្លុះបញ្ចាំងពីការផ្លាស់ប្តូរទស្សនៈដ៏ធំមួយដែលមនុស្សជំនាន់ GenZ គិតមកកាន់ Google។
GenZ ដែលជាមនុស្សជំនាន់ដំបូងចម្រើនវ័យក្នុងសម័យការអ៊ីនធឺណិតនោះ មិនបានមើលឃើញថាGoogle ជាកន្លែងតែមួយក្នុងការស្វែងរកព័ត៌មាននោះទេ។ប្រសិនបើពួកគេចង់រៀនអ្វីមួយ ពួកគេទំនងជាចាប់ផ្តើមនៅលើ TikTok។
ចង់ដឹងថាមនុស្សពិតគិតយ៉ាងណាចំពោះផលិតផល សៀវភៅឬកម្មវិធីទូរទស្សន៍? ពួកគេទៅ Reddit។
ដើម្បីទិញអ្វីមួយ ពួកគេចូលទៅ Amazon ដោយផ្ទាល់ ឬទាក់ទងទៅអ្នកលក់រាយដែលពួកគេចូលចិត្ត។ប្រសិនបើពួកគេកំពុងស្វែងរកម៉ោងភាពយន្ត ពួកគេប្រើកម្មវិធីរបស់រោងកុនក្នុងស្រុក តែមិនមែនជាGoogle ទេ។
លោក Mark Shmulik អ្នកវិភាគបច្ចេកវិទ្យានៃ BernsteinResearch បានពន្យល់ថា៖ «ការដែលឈ្មោះមួយត្រូវបានប្រើប្រាស់ជាកិរិយាសព្ទនៅក្នុងពិភពអនឡាញវាបង្ហាញពីឥទ្ធិពលរបស់វា»។
ប៉ុន្តែប្រសិនបើមនុស្សឈប់ប្រើពាក្យ Google ជាកិរិយាស័ព្ទ នោះមានន័យថា បច្ចេកវិទ្យា និងទម្លាប់របស់អ្នកប្រើប្រាស់បានផ្លាស់ប្តូរហើយ៕
ប្រភព៖ BGR