ខេត្ដព្រះសីហនុ៖ កន្លងមក រាជរដ្ឋាភិបាលបានដាក់ចេញវិធានការជាកញ្ចប់ដើម្បីដោះស្រាយគម្រោងវិនិយោគជាប់គាំងនៅខេត្តព្រះសីហនុពោលគឺគម្រោងវិនិយោគ ដែលត្រូវបានសាងសង់ ហើយបានផ្អាក ពន្យារ និង/ឬពុំមានសកម្មភាព វិនិយោគ ឬសកម្មភាពធុរកិច្ច ចាប់ពីឆ្នាំ ២០១៦។
ផ្អែកតាមបទពិសោធន៍ក្នុងការអនុវត្ត វិធានការកន្លងមកបានផ្តល់សញ្ញាវិជ្ជមាននិងបង្កើនជំនឿទុកចិត្តដល់វិនិយោគិន ប៉ុន្តែបានកម្រិតត្រឹមគម្រោងវិនិយោគជាប់គាំង។
ជាក់ស្ដែងសកម្មភាពវិនិយោគ និងសកម្មភាពធុរកិច្ច ក៏បាននិងកំពុងជួបប្រទះបញ្ហាប្រឈមដូចជាការបង់ពន្ធអាករ និងកម្រៃផ្សេងៗច្រើន សំណង់សាងសង់ពុំមាន ឬខុសលិខិតអនុញ្ញាតសាងសង់និងការសាងសង់ពុំមានការត្រួតពិនិត្យគុណភាព និងសុវត្ថិភាព ការកំណត់តម្លៃអចលនទ្រព្យខ្ពស់ កង្វះទុនវិនិយោគបន្ថែមនិងវិវាទរវាងម្ចាស់សំណង់ និងម្ចាស់ដីជាដើម។
ដើម្បីដោះស្រាយគម្រោងវិនិយោគជាប់គាំងនៅខេត្តព្រះសីហនុឯកឧត្តម ជា កុកហុង ដែលមានតួនាទីជាប្រធានលេខាធិការដ្ឋានផែនការមេអភិវឌ្ឍខេត្តព្រះសីហនុបានថ្លែងក្នុងវេទិកាវិនិយោគក្នុងខេត្តព្រះសីហនុ កាលពីថ្ងៃទី ១៧ ខែធ្នូ ឆ្នាំ ២០២៤ ដោយគូសបញ្ជាក់នូវវិធានការបន្ថែម ដាក់ចេញដោយរាជរដ្ឋាភិបាល ដូចខាងក្រោមនេះ៖
១. លើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូល, ប្រាក់រំដោះពន្ធលើប្រាក់ចំណូលនិង ពន្ធអប្បបរមា រយៈពេល ៣ ឆ្នាំ បន្ថែមសម្រាប់គម្រោងវិនិយោគមានលក្ខណៈសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់ (គ.ល.គ) និងសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យម ដែលបានចុះបញ្ជីពន្ធដារ។
២. លើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូលរយៈពេល ៣ ឆ្នាំ, ពន្ធអប្បបរិមារយៈពេល៣ ឆ្នាំ និង ប្រាក់រំដោះពន្ធលើ ប្រាក់ចំណូល រយៈពេល ៣ ឆ្នាំសម្រាប់គម្រោងវិនិយោគ ឬ សកម្មភាពធុរកិច្ចនានា ដែលពុំស្ថិតនៅក្រោមច្បាប់ស្តីពីវិនិយោគនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។
៣. លើកលែងអាករលើតម្លៃបន្ថែម តាមអត្រាសូន្យភាគរយចំពោះសហគ្រាសតាមរបបស្វ័យប្រកាសដែល ផ្គត់ផ្គង់ក្នុងស្រុកនូវទំនិញ ឬសេវាដល់គម្រោង ឬ សកម្មភាពធុរកិច្ចជាប់គាំងក្នុង ខេត្តព្រះសីហនុ ក្នុងការសាងសង់បញ្ចប់ និង ការជួសជុលកែលម្អលើអគារដែលជាប់តាំង។
៤. លើកលែងពន្ធកាត់ទុក លើការជួលអចលនទ្រព្យ រយៈពេល ៥ឆ្នាំ។
៥. លើកលែងពន្ធអចលនទ្រព្យ និង លើកលែងទណ្ឌកម្មរដ្ឋបាល(ពន្ធបន្ថែម និង ការប្រាក់) ចាប់ពីឆ្នាំ ២០១៦ ដល់ឆ្នាំ ២០២៥ហើយការលើកលែងនេះពុំមានអានុភាពប្រតិសកម្មចំពោះ ប្រាក់ពន្ធ រួមទាំងទណ្ឌកម្មរដ្ឋបាល (ពន្ធបន្ថែម និង ការប្រាក់) ដែលបានបង់រួចហើយនោះទេ។
៦. លើកលែងការបង់ថ្លៃសេវាសាធារណៈ និងថ្លៃលើសសន្ទស្សន៍ប្រើប្រាស់ដី ចំពោះការស្នើសុំលិខិត អនុញ្ញាតសាងសង់លិខិតអនុញ្ញាតបើកការដ្ឋានសំណង់ លិខិតបិទការដ្ឋានសំណង់ ឬ វិញ្ញាបនបត្រប្រើប្រាស់សំណង់។
៧. សម្រួលនីតិវិធី និង បែបបទនៃការស្នើសុំលិខិតអនុញ្ញាតពីអាជ្ញាធរមានសមត្ថកិច្ចពាក់ព័ន្ធនឹងការងារសំណង់ រួមទាំងកាត់បន្ថយរយៈពេលនៃការស្នើសុំលិខិតអនុញ្ញាតឬ វិញ្ញាបនបត្រប្រើប្រាស់សំណង់។
៨. សម្របសម្រួលក្នុងការផ្តល់ការអនុគ្រោះលើថ្លៃត្រួតពិនិត្យ និងបញ្ជាក់គម្រោងប្លង់ស្ថាបត្យកម្ម ប្លង់គ្រឿងផ្តុំ សំណង់ និង ថ្លៃត្រួតពិនិត្យនិង បញ្ជាក់គុណភាព និង សុវត្ថិភាពសំណង់ ដោយសហការជាមួយក្រសួង ស្ថាប័នវិស័យឯកជន ម្ចាស់ដី និង ម្ចាស់សំណង់។
៩. សម្រួលបែបបទ និង នីតិវិធីវិនិយោគ និង ធុរកិច្ចរួមទាំងការស្នើសុំអាជ្ញាបណ្ណ វិញ្ញាបនបត្រ និង លិខិត អនុញ្ញាតនានាព្រមទាំងការចុះបញ្ជីជា គ.ល.គ និង សហគ្រាស។
១០. រៀបចំគោលការណ៍ និងសម្របសម្រួលការបង្កើតទីផ្សារលក់ឡៃឡុងអចលនទ្រព្យ និង ផ្តល់សេវាផ្គូផ្គងវិនិយោគិន រួមទាំងកំណត់តម្លៃយោង សម្រាប់អចលនទ្រព្យ ក្នុងខេត្តព្រះសីហនុ។
១១. រៀបចំតំបន់គម្រោងវិនិយោគ និង/ឬ តំបន់អភិវឌ្ឍនៅតាមភូមិ សង្កាត់ និង ផ្លូវសំខាន់ៗ ដូចជា តំបន់ ទេសចរណ៍ពិសិដ្ឋតំបន់លក់ទំនិញរួចពន្ធដែលគ្រប់ជាតិសាសន៍អាចទិញបាន វិថី អាហារ និងរមណីយដ្ឋាន/ កន្លែងកម្សាន្ត ជាដើម ជាជំហានៗ ស្របតាមសក្តានុពល និងភូមិសាស្ត្រជាក់ស្តែង។
១២. ជំរុញការប្រើប្រាស់យន្តការដោះស្រាយវិវាទក្រៅប្រព័ន្ធតុលាការស្របតាមបទប្បញ្ញតិច្បាប់ ចំពោះវិវាទដែល ពាក់ព័ន្ធនឹងការវិនិយោគ ។
គួរបញ្ចាក់ឱ្យដឹងផងដែរថារាជរដ្ឋាភិបាលនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា បានប្រកាសដាក់ឱ្យអនុវត្ត «កម្មវិធីពិសេសជំរុញការវិនិយោគក្នុងខេត្តព្រះសីហនុឆ្នាំ ២០២៥» ជាផ្លូវការក្រោមអធិបតីភាពដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នៅខែ មករា ឆ្នាំ ២០២៤៕