ជាមួយការវេចខ្ចប់ និងស្លាកសញ្ញាស្ដង់ដារ ឈីស និងយ៉ាអួរស្រស់ឡា ហ្វាតតូរៀ (La Fattoria ) មិនសូវមានអ្នកដឹងថា វាជាផលិតផលក្នុងស្រុកដែលផលិតចេញពីទឹកដោះគោស្រស់ ដែលមានបរិមាណរាប់តោនក្នុង១ ខែ ដើម្បីផ្គត់ផ្គង់តម្រូវការនៅផ្សារទំនើប សណ្ឋាគារប្រណីត និងបណ្ដាភោជនីយដ្ឋាននៅរាជធានីភ្នំពេញ និងខេត្តសៀមរាប។
អាហារបរទេសផលិតនៅខ្មែរទាំងនេះ ជាសមិទ្ធផលរបស់ លោកចាន់ វុទ្ធី ដែលជាកូនកសិករមកពីស្រុកស្អាង ខេត្តកណ្ដាល។ លោកចាប់ផ្ដើមមានក្ដីស្រមៃក្លាយជាអ្នកផលិតឈីស និងយ៉ាអួមួយរូប នៅប្រទេសកម្ពុជា ក្រោយពីឃើញតម្រូវការឈីស ជាអាហារនៅសណ្ឋាគារលំដាប់ផ្កាយ ដែលលោកបម្រើការកាលពីឆ្នាំ ១៩៨៨។
លោកសង្កេតឃើញថា ផលិតផលនេះត្រូវបាននាំចូលច្រើនសន្ធឹក តែបែរជាពុំមានសហគ្រិនណាម្នាក់ធ្វើ ឬផលិតលក់ក្នុងស្រុក។ ដូច្នេះនៅពេលដែលមានការអនុញ្ញាត ឱ្យទៅរៀនធ្វើឈីសនៅប្រទេសអ៊ីតាលីរយៈពេល ៣ ឆ្នាំ លោកបានតាំងចិត្តថា៖ «ខ្ញុំត្រូវតែមកបង្កើតការងារ ដើម្បីស្រុកទេសយើងសម្រាប់អាហារប្រជាជនខ្ញុំ ដើម្បីឱ្យបរទេសមើលមកថា ស្រុកខ្មែរយើងក៏មាន fromage (ឈីស)ដែរ មិនបាច់នាំចូលមកពីបារាំង មិនបាច់នាំចូលពីប្រទេសជឿនលឿនទេ»។
ត្រឡប់មកមាតុភូមិវិញ ក្នុងឆ្នាំ ២០០៧ លោកបានស្វែងរកទឹកដោះគោ ដែលជាវត្ថុធាតុដើមមកផលិតឈីសនៅខេត្តសៀមរាប។ លោក វុទ្ធី បានរំឭកប្រាប់ថា៖
«ការធ្វើឈីសនៅស្រុកយើងនេះ គឺវាលំបាកណាស់។ ទី១ ស្រុកទេសយើងហ្នឹង អត់ទាន់មានទឹកដោះទេ»។
លោកក៏ត្រូវបានអតីតមន្ត្រីបុគ្គលិកក្រសួងកសិកម្មរុក្ខប្រមាញ់ និងនេសាទ ណែនាំពីប្រភពទឹកដោះគោដែលស្ថិតនៅឃុំអរិយក្សត្រ ប៉ុន្តែក្រោយពេលផលិតរួចរាល់ លោកពុំទទួលបានរសជាតិដើមឡើយ។ លោកបានបន្តទៀតថា៖
«រយៈពេល៤-៥ ខែ ការធ្វើទឹកដោះគោក្នុងស្រុកយើងអត់ជោគជ័យ ខ្ញុំក៏ទៅវៀតណាម ប៉ុន្តែការដឹកជញ្ជូនឆ្ងាយពិបាក។ អ៊ីចឹងខ្ញុំទៅខាងថៃ នៅខេត្តស្រះកែវ និងខេត្តប៊ុរីរ៉ាម»។
ដោយសារការដឹកជញ្ជូនពីប្រទេសជិតខាងនៅតែជាឧបសគ្គ លោកបានចាប់ផ្ដើមប្រើទឹកដោះគោពីឧទ្យានរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា តេជោសែនឫស្សីត្រឹប ខេត្តព្រះវិហារនៅក្នុងឆ្នាំ២០១៨ តែបរិមាណក៏មិនគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការផ្គត់ផ្គង់ចង្វាក់ផលិតកម្ម ទើបក្នុងឆ្នាំ២០២០ លោកក៏បានទិញវត្ថុធាតុដើម ពីកសិដ្ឋានគិរីសួគ៌ នៅភ្នំតាម៉ៅខេត្តតាកែវ។ លោក វុទ្ធី និយាយថា៖
«ខែ៤ ឆ្នាំ ២០២០ មានគោរបស់កសិដ្ឋានគិរីសួគ៌ ខេត្តតាកែវភ្នំតាម៉ៅយើងហ្នឹង ចូលមកចំនួន ៥៥០ ក្បាល តាមដែលខ្ញុំចាំហ្នឹង។ ខ្ញុំមានអារម្មណ៍សប្បាយចិត្តមែនទែន នៅពេលនេះអ្វីៗគឺនៅក្នុងដៃយើងហើយ គឺយើងអាចងាយចាប់ផ្ដើមធ្វើវាហើយ»។
បច្ចុប្បន្ន នៅទីតាំងក្រុងតាខ្មៅ លោកមានផលិតផលអាហារបស្ចិមប្រទេសចំនួន ១១ ប្រភេទ ដែលត្រូវបានលក់ក្រោមស្លាកឈ្មោះ La Fattoria រួមមានភីហ្សាឈីស ឈីសស្រស់ប្រភេទ Mozzarella និឈីសគ្រាប់Buraata ជាដើម។
សម្រាប់យ៉ាអួរ មានរសជាតិ ៧ ជម្រើសគឺ រសជាតិដើម វ៉ានីឡាស្វាយ ដូង ស្ត្រប៊ើរី ក្រូចវល្លិ៍ និងក្រូច។ ដោយផ្តោតទៅលើសុខភាពអ្នកទទួលទាន យ៉ាអួរនេះត្រូវបានផលិតចេញពីទឹកដោះគោស្រស់និងផ្លែឈើស្រស់ ១០០ភាគរយ ហើយមិនមានសារធាតុរក្សាទុកនោះឡើយ។
លោកនិយាយថា៖
«យើងធ្វើផលិតផលពាក់កណ្ដាលសម្រេចនៅភ្នំពេញ ហើយសម្រេច១០០ភាគរយ យើងបញ្ជូនទៅខេត្តសៀមរាបខ្លះ យើងទុកនៅភ្នំពេញខ្លះ»។
ចាប់ផ្ដើមពីការប្រឹងប្រែងកែច្នៃទឹកដោះគោត្រឹម៥លីត្រ លោកបានឱ្យដឹងថា៖
«ឥឡូវនេះវាចូលទៅក្នុងកម្រិត ១ខែ ប្រហែលជាចូល៤តោន ៥តោន ទាំងយ៉ាអួរ ទាំងឈីសតែខ្ញុំនៅតែគិតថាខ្លួនឯងអត់ទាន់អស់សមត្ថភាពនៅឡើយទេ ខ្ញុំចង់ធ្វើអ្វីបន្តទៀត»។
ប៉ុន្តែអ្វីដែលនៅតែជាបញ្ហាប្រឈមរបស់លោកគឺតម្លៃវត្ថុធាតុដើម ការប្រកួតប្រជែងលើទីផ្សារទំនិញនាំចូល និងការវេចខ្ចប់។ លោកថា៖
«យើងទម្លាក់តម្លៃមិនបានដោយមូលហេតុត្រង់ថា វត្ថុធាតុដើមយើងនៅមានកម្រិតនៅតម្លៃខ្ពស់។ មួយទៀតអតិថិជនអត់ទាន់បានដឹងពីអ្វីដែលយើងធ្វើបាននៅមានចំនួនតិច»។
លោក វុទ្ធី ចង់ឱ្យការផលិតយ៉ាអួរ និងឈីសកាន់តែទូលំទូលាយនៅប្រទេសកម្ពុជា ហើយលោកក៏បាននឹងកំពុងបន្តចែករំលែកជំនាញធ្វើយ៉ាអួរ និងឈីសនេះ ទៅតាមអង្គការ និងសាលាបណ្ដុះបណ្ដាលវិជ្ជាជីវៈនានាផងដែរ។
លោកនិយាយថា៖
«អត់ចង់បានអ្វីក្រៅពីចង់ឃើញផលិតផលស្នាដៃកូនខ្មែរ ដែលបង្កើតfromage លើទឹកដីខ្មែរនេះសូមឱ្យវាស្ថិតស្ថេរជានិរន្តរ៍។ អ្វីដែលខ្ញុំចង់បាន ចង់ឱ្យវារីកស្គុសស្គាយនៅលើទីផ្សារហ្នឹងឯង»៕