ចំណេះដឹង

ការវិនិយោគលើអំណានកម្រិតថ្នាក់ដំបូងនៅកម្ពុជា៖ ការប្តេជ្ញាចិត្តពីគម្រោងអប់រំបរិយាបន្ននៅបឋមសិក្សា

October 22, 2024
August Stella
Heading
Option 1

អត្ថបទ​ទស្សនៈ​៖គម្រោង​អប់រំ​បរិ​យាប​ន្ន​នៅ​បឋមសិក្សា (IPEA)

អនាគត​នៃ​ប្រទេស​កម្ពុជាកំពុងតែ​ត្រូវបាន​រំលេច​ជា​រូបរាង​ថ្មី​នៅក្នុង​ថ្នាក់រៀន​ទូទាំងប្រទេសតាមរយៈ​កម្មវិធី ជាតិ​កុមារ​រៀន​កុមារ​ចេះ​។ដោយមាន​ការគាំទ្រ​ពី​គម្រោង​អប់រំ​បរិ​យាប​ន្ន​នៅ​បឋមសិក្សា (IPEA) ក្រោម​ការគាំទ្រ​ពី​ទី ភ្នាក់ងារ​ជំនួយ​អាមេរិក USAID ខេត្តតាកែវ​បានក្លាយ​ទៅជា​ខេត្ត​ចុងក្រោយ​បំផុតដែល​បាន​ចូលរួម ក្នុងការ អនុវត្ត​ថ្នាក់ជាតិនិង​ទទួលបាន​អត្ថប្រយោជន៍​ពី​កម្មវិធី​នេះ​។​

អំ​ណាន​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូង ជា​ដំណាក់កាល​ចម្បងសម្រាប់​កុមារ​ដើម្បី​ឈានទៅរក​ភាពជោគជ័យ ដែលការដាំ​គ្រាប់ពូជ​នៃ​ចំណេះដឹង​នេះនឹង​លូតលាស់​ទៅជា​អនាគត​ដ៏​ភ្លឺស្វាង​។ គម្រោង IPEA គាំទ្រកម្មវិធី​ជាតិកុមារ​រៀន​ កុមារ​ចេះ ក្នុងការ​បង្កើន​គុណភាព​នៃ​ការអប់រំ​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូង​សម្រាប់កុមារ​គ្រប់រូបដែលមាននិងមិនមាន​ពិកាភាព​​។

កិច្ចសហការ​ដើម្បី​ឈានទៅរក​ការអនុវត្ត​ថ្នាក់ជាតិ​

កិច្ចសហការ​រវាង​គ​ម្រោ​ង IPEA ជាមួយ​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡារួមទាំង​ដៃគូ​នានា មាន​គោលបំណង​ឱ្យអនុវត្ត​ទូទាំងប្រទេស​នូវ​កម្មវិធី​ជាតិ​កុមារ​រៀន​កុមារ​ចេះ​។គោលដៅ​ប្រកបដោយ​មហិច្ឆតា​នេះ មិនមែន​គ្រាន់ តែ​ជាការ​បង្រៀន​ដល់សិស្សានុសិស្ស​កាន់តែច្រើន​នាក់​ថែមទៀត​តែប៉ុណ្ណោះ​ទេ ថែមទាំង​ជាការ​បង្កប់​នូវការអនុវត្តនិង​ផ្តល់នូវ​គុណភាព​អប់រំ​ដ៏​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ​នៅ​កម្ពុជា​។

​ដោយ​សហការ​ជាមួយ​អាជ្ញាធរ​អប់រំ​មូលដ្ឋាន គម្រោង IPEA ធានាថា​ការធ្វើអន្តរាគមន៍​ទាំងនេះមាន​និរន្តរភាពនិង​សម្រប​តាម​តម្រូវការ​ជាក់ស្តែង​រប​ស់​សិស្សានុសិស្ស​នៅ​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូង​។កម្មវិធី​កុមារ​រៀន​កុមារ​ចេះ រួមមាន កញ្ចប់​អំ​ណាន​ភាសា​ខ្មែរដែល​បាន​បង្កើតឡើង​ប្រកបដោយ​សុ​ខុ​ដុម​នីយកម្ម ដោយ​ទីភ្នាក់ងារ ជំនួយ​អាមេរិក USAIDសម្រាប់​ការប្រើប្រាស់​ទូទាំងប្រទេស និង​ការកសាង​សមត្ថភាពដល់​លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ ក្នុងការ​ប្រើប្រាស់​កញ្ចប់​អំ​ណាន​នេះ​។​

​អ្នកស្រី Kerry Pelzman នាយិកា​បេសកកម្ម​នៃ​ទីភ្នាក់ងារ​ជំនួយ​អាមេរិក USAID បាន​លើកឡើងថា​៖ «​តាងនាម​ឱ្យ​ប្រជាជន​អាមេរិកទីភ្នាក់ងារ​ជំនួយ​អាមេរិក USAID បាននិង​កំពុង​គាំទ្រ​អំ​ណាន​កម្រិត ថ្នាក់ដំបូងនៅ​កម្ពុជា​អស់​រយៈពេល​ជិត​មួយ​ទសវត្សរ៍​មកហើយ​។ យើង​ពេញចិត្ត​ណាស់​ដែល​បានដឹងថាក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡានឹង​ប្រើប្រាស់​ធនធាន​ពី​មូលនិធិ​ភាពជា​ដៃគូ​សកល​សម្រាប់​ការអប់រំនិង​ពី​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ ដទៃទៀត ដើម្បី​ដាក់ឱ្យអនុវត្ត​ទូទាំងប្រទេស​នូវ​កម្មវិធី​សិក្សា​ប្រកបដោយ​បរិ​យាប​ន្នមួយ​ដែលមាន​ឈ្មោះថា “​កម្មវិធី​ កុមារ​រៀន​ កុមារ​ចេះ​”​។ការប្តេជ្ញាចិត្ត​នេះ​គឺជា​ការសន្យា​ដ៏​មុតមាំ ក្នុង​ដំណើរ​ពង្រឹង​អក្ខរកម្មនៅ​កម្ពុជា​។ យើង​ទន្ទឹងរង់ចាំ​ដើម្បី​រៀនសូត្រ​ទាំងអស់គ្នា​!»​។​

​ជោគជ័យ​សំខាន់ៗ​នៃ​សមត្ថភាព​អំ​ណាន​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូង​

​លទ្ធផល​ជា​វិជ្ជមាននៃ​កម្មវិធី​កុមារ​រៀន​កុមារ​ចេះ​គឺមាន​ជាក់ស្តែង​។លទ្ធផល​តេស្តរ​ង្វា​យ​តម្លៃ​អំ​ណាន​ថ្នាក់ ដំបូងដែល​គាំទ្រ​ដោយ​ទីភ្នាក់ងារ​ជំនួយ​អាមេរិក USAID បានបង្ហាញ​ពី​ការរីកចម្រើន​គួរឱ្យកត់សម្គាល់ក្នុង​រយៈពេល​តែមួយ​ឆ្នាំក្នុងចំណោម​សិស្ស​ថ្នាក់​ទី​៣​នៅក្នុង​សាលា​ដែល​បាន​អនុវត្ត​កម្មវិធី​កុមារ​រៀន​កុមារ​ចេះបើ​ប្រៀបធៀប ទៅនឹង​សិស្ស​ដែល​សិក្សា​ក្នុង​សាលា​ដែល​មិនមាន​អន្តរាគមន៍​។ ល្បឿន​អំ​ណាន​ជា​មធ្យម​របស់    សិស្ស​ថ្នាក់​ទី​៣ បាន​កើនឡើង​ពី ៣២ ទៅ ៥០ ពាក្យ ក្នុង​មួយ​នាទី  ខណៈ ដែល​ពិន្ទុ​នៃ​ការអាន​យល់​ន័យរបស់​សិស្ស​កើនឡើង​ជិត​ទ្វេដង ពី ៣២ ទៅ ៥៧ ភាគរយ​។​

​ឯកឧត្តម​ប​ណ្ដិ​ត​សភាចា​រ្យ ហង់​ជួន ណា​រ៉ុ​នឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង កីឡា មាន ប្រសាសន៍ថា​៖ «​ការកើនឡើង​ទ្វេដង​នៃ​ការអាន​យល់​ន័យ​របស់​សិស្ស​នៅ​គ្រប់​សាលាបឋមសិក្សា​នៅ​ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង បន្ទាប់ពី​ការអនុវត្ត​កញ្ចប់​សម្ភារៈ​អំ​ណាន​ថ្នាក់​ទី​៣​របស់​យើងបង្ហាញ​ពី​ការប្ដេជ្ញាចិត្ត​ក្នុងការ​ជំរុញឱ្យមាន​ការធានាបាន​គុណភាព​នៃ​ការអប់រំ​នៅ​ទូទាំង​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​»​។

​ការអភិវឌ្ឍ​គ្រូបង្រៀន និងការផ្តល់​អត្ថប្រយោជន៍​ដល់​សិស្ស    

គ្រូបង្រៀន​គឺ​បេះដូង​នៃ​ការអប់រំ​។ ដោយហេតុនេះ គម្រោង IPEA ផ្តោត​សំខាន់លើ​ការបណ្តុះបណ្តាល និង​ការអភិវឌ្ឍ​គ្រូបង្រៀន​។ការផ្តល់​នូវ​វិធីសាស្ត្រ​បង្រៀន​ថ្មី ៗ​ដល់​លោកគ្រូ​អ្នកគ្រូ និង​ការយល់ដឹង​យ៉ាងជ្រាលជ្រៅ​អំពី​ការអប់រំ​បរិ​យាប​ន្ន​នេះ ធានាថា​គ្រូ​មិន​ត្រឹមតែ​ជា​គ្រូបង្រៀនប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែមទាំង​ជា​អ្នកគាំពារ​សិទ្ធិ​របស់​សិស្ស​ទាំងអស់​ឱ្យទទួល​បាន​ឱកាស​សិក្សា​ផងដែរ​។​

​ដោយមាន​ការគាំទ្រ​ពី​ទីភ្នាក់ងារ​ជំនួយ​អាមេរិក USAID គ្រូបង្រៀន​ប្រមាណ ៦.៤០០ នាក់​បានទទួល​ការបណ្តុះបណ្តាល​អំពី​វិធីសាស្ត្រ​បង្រៀន​សម្រាប់​ថ្នាក់​ទី​១និង​ថ្នាក់​ទី​២​។ បន្ថែម​ពីនេះ កញ្ចប់​អំ​ណាន​សម្រាប់​ថ្នាក់​ទី​៣ទើបត្រូវ​បានអនុម័ត​ថ្មីៗ​នេះ​សម្រាប់​ការប្រើប្រាស់​ទូទាំងប្រទេស​។គ្រូបង្រៀន​ដែល​ទទួលបាន​ការបណ្តុះ​បណ្តាល​ទាំងនេះ បាន​បង្រៀន​ដល់​សិស្ស​ជាង២០៤.០០០ នាក់​។ រហូតមកទល់​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ក្នុង​ភាពជា​ដៃគូ​ជាមួយ​ក្រសួងនិង​ម្ចាស់ជំនួយ​ដទៃទៀត កម្មវិធី​អំ​ណាន​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូង​នៃ​ទីភ្នាក់ងារ​ជំនួយ​អា​មេ​រិ USAID បាន​អនុវត្ត​ដោយ​សាលាបឋមសិក្សា​ចំនួន​៥.៨៧៣​សាលា ផ្តល់​អត្ថប្រយោជន៍​ដល់​គ្រូបង្រៀន​ប្រមាណ​២១.០០០​នាក់និង​សិស្ស​ជាង​៨៥០.០០០​នាក់ នៅក្នុង​សាលាបឋមសិក្សា​សាធារណៈ​ទាំង​អស់ពី​ចំនួន​២២​ខេត្ត នៃ​ខេត្ត​សរុប​ទាំង​២៥ របស់​កម្ពុជាពោលគឺ​ប្រមាណ​ជិត ៨០​ភាគរយ នៃ​សាលាបឋមសិក្សា សរុប​ទាំងអស់​នៅ​កម្ពុជា​។​

​វិធីសាស្ត្រ​ចម្រុះ​ចំពោះ​ការអប់រំ​

​គម្រោង IPEA ប្រើ​វិធីសាស្ត្រ​ចម្រុះ​ទៅលើ​ការអប់រំ​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូងដោយ​រួមបញ្ចូល​ការគាំទ្រ​ការប្រឹក្សា គរុកោសល្យ និង ការគ្រប់គ្រង​តាម​សាលារៀនដោយ​ទទួលស្គាល់ថា​ការអប់រំ​ដែលមាន​ប្រសិទ្ធភាព មានវិសាលភាព​ហួស​ពី​សកម្មភាព​ក្នុង​ថ្នាក់រៀន​។ តាមរយៈ​ការប្រឹក្សា​គរុកោសល្យគ្រូបង្រៀន​ទទួលបាន​ការ ណែនាំ និង ធនធាន​ដ៏​សំខាន់​ដើម្បី​កែលម្អ​ការបង្រៀនដោយ​បង្កើត​បរិយាកាស​ឲ្យ​គ្រូបង្រៀន​អាច​បន្ត​ការ​អភិ​វិ​វ​ឌ្ឍ​ជំនាញ​របស់​ពួកគេ​។ដោយមាន​កិច្ចសហការ​ជាមួយ​ក្រសួង និង​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​នានា និង​ការគាំទ្រ​ពី​គម្រោង IPEA ទីប្រឹក្សា​គរុកោសល្យ​ជំនាញ​ចំនួន​៣២៧៧​នាក់នៅក្នុង​ខេត្ត​ចំនួន​១៥ ត្រូវបាន​ជ្រើសរើស និង​ទទួលបាន​ការបណ្តុះបណ្តាល​ជំនាញ​។​

ជាមួយគ្នានេះដែរការគ្រប់គ្រង​តាម​សាលារៀន​ផ្តល់​អំណាច​ដល់​សាលាក្នុងការ​គ្រប់គ្រង​ដំណើរការ​អប់រំ​របស់ ពួកគេ ជំរុញ​ឲ្យ​មាន​ដំណោះស្រាយដែល​សមស្រប​ទៅនឹង​តម្រូវការ​ជាក់លាក់​របស់​សិស្ស ។ ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំ ២០២១​មកគម្រោង IPEA បាន​ចូលរួម​យ៉ាងសកម្ម​ក្នុងការ​អភិវឌ្ឍ សាកល្បង និង​អនុវត្ត​កិច្ចការ​នេះនៅ ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង​។ មកទល់​បច្ចុប្បន្ននេះ គណៈកម្មាធិការ​គ្រប់គ្រង​សាលារៀនចំនួន​១.០៩៣ និង គណៈកម្មាធិការ​គ្រប់គ្រង​ថ្នាក់រៀន​ចំនួន​៧.៩០៥ត្រូវបាន​បង្កើតឡើង​តាមរយៈ​ការបោះឆ្នោត​នៅ​សាលា បឋមសិក្សា​ចំនួន​១.០៩៤នៃ​ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង ស្វាយរៀង និង​ព្រៃវែង​។​

ការគាំទ្រ​សម្រាប់​ការអប់រំ​បរិ​យាប​ន្ន​

​សមាសភាគ​សំខាន់​មួយ​នៃ​គម្រោង IPEA គឺ​ការគាំទ្រ​ការអប់រំ​បរិ​យាប​ន្ន​។ការអប់រំ​បរិ​យាប​ន្ន​ត្រូវបាន​បញ្ចូល ចូលទៅក្នុង​ការអភិវឌ្ឍ​សម្ភារៈ​អំ​ណាននិង​ការបណ្តុះបណ្តាល​គ្រូ ដើម្បី​ធានាថា​សិស្ស​ទាំងអស់ ដែលមាន និង​មិនមាន​ពិការភាពអាច​ទទួលបាន​អត្ថប្រយោជន៍​ពី​កម្មវិធី​អំ​ណាន​កម្រិត​ដំបូង​នេះ​។ គម្រោង IPEA ក៏ផ្តល់​ការបណ្តុះបណ្តាល​ដល់​គ្រូ​ពី​សាលា​អប់រំ​ពិសេសដោយ​ផ្តល់នូវ​ជំនាញ និង​ឧបករណ៍ សម្ភារៈ​អំ​ណាន ជា​ភាសា​សញ្ញា​កម្ពុជាចាំបាច់​គាំទ្រ​ដល់​ការសិក្សា​របស់​សិស្ស​ដែល​ថ្លង់ ឬ​ពិបាក​ស្តាប់​។​

​ការរំពឹង​ទៅមុខ​៖ ការបន្ត​ការគាំទ្រនិង​ការពង្រីក​បន្ថែម​

​គម្រោង IPEA ដែល​ទទួល​មូលនិធិ​ពី​ទីភ្នាក់ងារ​ជំនួយ​អាមេរិក USAID បង្កើតបាន​នូវ​មូលដ្ឋាន​សម្រាប់    បរិយាកាស​អប់រំ​ប្រកបដោយ​បរិ​យាប​ន្នដោយ​បង្កើន​ឱកាស​ទទួលបាន​នូវ​សម្ភារ​អំ​ណាន​ប្រកបដោយ គុណភាពផ្តល់​ការបណ្ដុះបណ្ដាល​ដល់​គ្រូបង្រៀនគាំទ្រ​ការផ្តួចផ្តើម​សកម្មភាព​អប់រំ​បរិ​យាប​ន្ន ជំរុញ​ឲ្យ​មាន ការប្រឹក្សា​គរុកោសល្យនិង ការគ្រប់គ្រង​តាម​សាលារៀន ក៏ដូចជា​ការលើកទឹកចិត្ត​ឲ្យ​មានការ​ចូលរួមពី​សហគមន៍​។ គម្រោង IPEA ក៏​ប្រើប្រាស់​វិធីសាស្ត្រ​បង្រៀននិង​រៀន​បែប​សកល UDL  តាមរយៈ​ការអនុវត្ត កញ្ចប់​អំ​ណាន​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូង​របស់ខ្លួន​នៅតាមសាលា​រដ្ឋ ដើម្បី​លើកកម្ពស់​បរិ​យាប​ន្ន​នៅក្នុង​ថ្នាក់រៀន​។ រហូតមកដល់​ពេលនេះមាន​សិស្ស​ប្រមាណ ៤៨.០០០​នាក់ បានទទួល​ប្រយោជន៍​ពី​ការអនុវត្ត UDL នៅក្នុង​ថ្នាក់រៀន​។ ឆ្លើយតប​ទៅនឹង​តម្រូវការ​របស់​សិស្ស​គ្រប់រូបជាពិសេស​សិស្ស​ដែល​ត្រូវគេ​មើលរំលង រលក​នៃ​លទ្ធផល     របស់​គម្រោង IPEA នឹង​បន្ត​មាន​ប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់​សិស្សានុសិស្ស​ជំនាន់​ក្រោយៗ ជា​បន្តបន្ទាប់​។ នេះ​សរ​បញ្ជាក់ថាការវិនិយោគ​ទៅលើ​កុមារ​នៅ​កម្រិត​ថ្នាក់ដំបូង ធ្វើ​ឲ្យ​សង្គម​កាន់តែ​រឹងមាំនិង​ប្រកបដោយ​សមភាព​។​

សម្រាប់​ព័ត៌មាន​បន្ថែម សូម​ទាក់ទង គម្រោង IPEA តាមរយៈ​ទំព័រ​ហ្វេ​ស​ប៊ុ​ក​ផ្លូវការ​៖​ គម្រោងអប់រំបរិយាបន្ននៅបឋមសិក្សា

សំណេរ​ពី​គម្រោង IPEA (​ខែសីហា ២០២៤)

អត្ថបទពេញនិយម

នំបញ្ចុកដំឡូងពណ៌ស្វាយ ផ្តោតលើសុខភាពអនាម័យ ល្បីរសជាតិឆ្ងាញ់

បុរសឥណ្ឌូនេស៊ីម្នាក់ សម្លាប់អ្នកជិតខាង ដែលតែងសួរថា ហេតុអ្វីបានជាគាត់មិនទាន់រៀបការ?

តារាចម្រៀង សាយ៖ ព្រឹត្តិការណ៍រត់ប្រណាំង ធ្វើឡើងដើម្បីផ្សព្វផ្សាយបេតិកភណ្ឌពិភពលោក ប្រាសាទព្រះវិហារ

ក្លិបអ្នកកាសែតកម្ពុជា (ក.អ.ក ) ដឹកនាំអ្នកសារព័ត៌មានជាង ៣៧ ស្ថាប័ន ចុះផ្សព្វផ្សាយពីសក្តានុពលទេសចរណ៍ធម្មជាតិ និងការអភិវឌ្ឍខេត្តពោធិ៍សាត់

អ្នកកំពង់ឆ្នាំង កែច្នៃទូកត្នោតដែលគេបោះបង់ចោល រកបានចំណូលរាប់ពាន់ដុល្លារ